15.12.2010 г.

О, атеистите, атеистите...



В тези времена на коледни духове, джуджета, депресиращи песни и митологични рождения се оставям в ръцете на думи, изречени от велики умове, променили човечестото. 


KATHARINE HEPBURN
Атеистка съм, край. Вярвам, че няма какво друго да очакваме, освен че трябва да сме добри един към друг и да направим всичко възможно за другите.


STEPHEN KING
Красотата на манията на религията е, че е способна да обясни всичко. Веднъж Бог (или Дяволът) като се приемат за първопричина на всичко, което се случва в света на смъртните, нищо не е оставено на случайността… логиката може да бъде щастливо захвърлена през прозореца.


EDGAR ALLAN POE
Религиозните пионерите и мисионери са истинската причина за повече неприятности и войни, отколкото всички други класи на човечеството.


CHARLIE CHAPLIN
От обща култура не вярвам в бог, в никой.
Искам да изиграя ролята на Исус. Аз съм логичният избор. Дайте ролята. Аз съм евреин. И съм комик… И също съм и атеист, така че ще съм способен да погледна на персонажа обективно. Кой друг може да направи това?


GEORGE BERNARD SHAW
Фактът, че вярващият е по-щастлив от скептика, е като факта, че пияният е по-щастлив от трезвия.
Мъченичеството… е единственият начин, по който един човек може да стане известен, без някаква способност.


ARTHUR C. CLARKE
Може би ролята ни на тази планета е не да боготворим  господ, а да го създадем.


CHRISTOPHER HITCHENS
Тъй като е очевидно неубедително, че всички религии може да са прави, най-естественото обяснение е, че всички те са грешни.


ERNEST HEMINGWAY
Всички мислещи хора са атеисти.


SIGMUND FREUD
Религиите на човечеството трябва да бъдат класифицирани към масовите заблуди/делюзии. Никой, няма нужда да казвам, който страда от заблуда, не я разпознава като такава.


ABRAHAM LINCOLN
Библията не е моята книга, нито християнството моя професия.


NAPOLÉON BONAPARTE
Религията е чудесен начин да държиш тълпите тихи.


CARL SAGAN
Не можеш да убедиш в нещо един вярващ; защото тяхната религия не се основава върху доказателства, а върху дълбоко втълпена нужда да се вярва.


FRANK SINATRA
Когато някоя мистериозна същност позволява жестокости в сряда и опрощение в неделя- бройте ме вън.


FRIEDRICH NIETZSCHE
Не се оставяйте да бъдете заблудени; великите умове са скептични.
Намирам за нужно да си мия ръцете след всеки мой контакт с религиозни хора.


CHARLES DARWIN
Не мога да се убедя, че някакъв всемогъщ бог ще създаде нарочно… котките да си играят с мишки.


FRANK ZAPPA
Разликата между култ и религия се определя от това, колко недвижима собственост се притежава.


ALBERT EINSTEIN
Аз съм дълбоко религиозно невярващ… Това сигурно е някакъв нов вид религия.


DOUGLAS ADAMS
Не е ли достатъчно да видиш, че градината е хубава, без да трябва да вярваш, че в дъното й има феи?


ISAAC ASIMOV
Правилно прочетена, Библията е най-могъщата сила за атеизъм, някога създавана.


EMILE ZOLA
Цивилизацията няма да достигне съвършенството си, докато последният камък от последната църква не падне върху последния свещеник.


WHOOPI GOLDBERG
Религията е причинила на човечеството повече насилие от всичко друго.


H. G. WELLS
Моралното възмущение е завист с ореол.


ALDOUS HUXLEY
Няма да видите друго животно, освен човека, което преминава през абсурдни и често ужасяващи глупости на магия и религия… Само човекът действа с такова безкористно безумство. Това е цената, която трябва да плати за това, че е интелигентен, но явно все още- недостатъчно интелигентен.


OSCAR WILDE
Когато се сетя за всичката вреда, която Библията е причинила, се отчайвам да напиша нещо, равно на нея.


CARL SAGAN
За мен е много по-добре да схвана вселената каквато е, отколкото да остана в заблуда, колкото й уверителна и успокоителна да е тя.


PHILIP K. DICK
Реалността е това, което, след като си спрял да вярваш, не изчезва.


AYN RAND
Ако отдаването на истината е знак за моралност, тогава няма по-велика, благородна и геройска форма на отдаване от тази на човека, осъзнал отговорността на разсъждаването… Така нареченият пряк път към познание, който е вярата, е само обиколен път, който разрушава разума.


VINCENT VAN GOGH
Мога чудесно да се справя без бог в живота и рисуването ми, но не мога- колкото и да съм болен- да мина без нещо, което е много по-велико от мен- моя живот, волята да творя.



EMMA GOLDMAN
Философията на атеизма представя една концепция на живот без метафизично „отвъд” и „божествен регулатор”. Това е концепция на реален, истински свят с неговите тържествуващи и разширяващи се възможности, обратното на един нереален свят, който със своите духове и оракули държи човечеството в безпомощна деградация.


MARK TWAIN
Нещо ми има. Ако пия кафе, получавам киселини в стомаха; ако пия вино ме заболява жлъчката; ако ида на църква, получавам разстройство.


BERTRAND RUSSEL
Доколкото си спомням, няма и една дума в евангелията, която да възхвалява интелигентността.


JACK LONDON
Когато съм мъртъв, аз съм мъртъв. Вярвам, че съм също толкова заличен, колкото последния комар, който размазахте.


GORE VIDAL
Идеята за едно добро общество е нещо, за което не се нуждаете от религия и вечно наказание като основа; нуждаете се от религия ако сте ужасени от смъртта.


WOODY ALLAN
Ами вярвам, че някъде има някой, който да ни наблюдава. За нещастие, това е правителството.

1 коментара:

Vainpire каза...

Много зависи от гледната точка. За мен ден на надежда е всеки друг ден, но не и коледният. Коледният ден е време за пазаруване на субстанции и продукти, правещи депресиращите празници по-малко депресиращи.
Иначе приемам пожеланията ти с широко отворени ръце.

Публикуване на коментар