5.07.2010 г.

Рекламен шок или шокът в рекламирането



Използването на шокиращи елементи в рекламата датира от 80-те и продължава да процъфтява и през 21-ви век. А причината е проста- скандалната реклама, която никой не би искал да види, но с скрит интерес наблюдава, някак си се откроява сред мнозинството тоалетна (разбирай- за масова употреба) реклама, а и определено се запомня. Много по-лесно е да грабнеш нечие внимание чрез шоквъртайзинга, отколкото по старомодния начин, предназначен за старомодните хора. А и вече живеем в друго време- много по-забързано и натъпкано с всякакви изкуствени боклуци като препарирано животно, където гадните неща просто се случват, а хората им отдават по-малко значение.
Що се отнася до шоквъртайзинга в България- е той основно се свежда до един билборд с голия задник на Азис и още един с маскирана-уж-вагина.
Сексът продава. Разбира се. Но сексът отдавна е разбил границите на обществените табута и се е наслоил навсякъде около нас- тоест- е, вече не е толкова интересен. Затова пък ужасът... Ужасът! Той винаги ни кара да настръхваме, понякога с отвращение, без значение дали сме уморени, боли ни глава или имаме други извинения. Ужасът е способен да влезе под кожата на всички, да ни разтърси и дори накара да се замислим. Sex sells? Oh, the horror, the horror!

 
 

6 коментара:

bungle каза...

Някои от рекламите ги знаех, останалите - не, обаче всички до една радват много. :))

Vainpire каза...

Всъщност май рекламите на природозащитните организации се оказват едни от най-бруталните :D

Inna каза...

nice selection :)

Анонимен каза...

Красотата..ще спаси света

Seo каза...

Хе-хе. Брутална е реклама на комплекта ножове. А и не само тя... :)

мениджмънт каза...

Рекламите са мн. добри :)

Публикуване на коментар